lördag 21 december 2013

Julen...

Julen är på intågande...

Fastän julen blir utan snö så kommer den iallafall. Sätt på lite julmusik, tänd lite ljus osv. så kommer nog julkänslorna :)

Vad är jul idag? Joo överreklamerad, många måsten hit och dit, stress, julstädning, julklappar i massor osv...

Vad borde julen vara? Kärlek, närhet, glädjen i barns så också vuxnas ögon, julefrid, klä granen samt äta gott... 

I år hade jag bestämt att inte köpa så många julklappar, men varför blir det så iallafall? Joo, för jag tycker SÅÅ mycket om att se när människor blir glada då de öppnar paketen som jag köpt. 
På julaftonsmorgon kommer Tero o. jag att gå i julbastun, det är en tradition här i Kauhajoki. Då vi har "fixat" opp oss ska vi åka till närpes o. fira jul med mina älskade barn, Tero, min storasyster, hennes fästman o lilla Otto <3, min mor o far. - Mysigt -

På eftermiddagen åker vi hem igen o här ska vi (tero, barnen o jag) fira jul med Teros syskon o föräldrar. Vi ska äta julmat IGEN o så kommer tomten hit på kvällen. Tomten kommer att ha barnens julklappslistor i sin ficka som han kommer att visa åt barnen och även kommer han att säga barnens namn då han kommer in. Spännande för barnen då de kommer att tro att han är "den riktiga tomten från Korvatunturi" :)

Sen då klapparna är öppnade och magarna är mätta så ska vi bara njuta av samvaron i ett par dagar.

Måste även ärligt säga att jag har absolut inte stressat något inför jul. Hur kommer det sig? Joo för att jag började i tid.. Dvs. jag beställde julklappar från nätet och köpte julklappar från olika affärer för mååånga många veckor sedan. Bytte julgardinerna -förstås- med hjälp av Tero i tid, pyntade så gott som allt I TID :D

Nu ska vi UTAN STRESS julstäda lite till, sen är allt klart...

Julen får komma :)

GOD JUL allesammans <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar